Annons

Softonic-recension

Panzer-ing till massorna

Brothers in Arms 3: Sons of War känns som ett konstigt halvt steg mellan tredjepersons skyttar med skydd och galleriskytte. Det utspelar sig under andra världskriget och du måste kämpa mot axelmakterna medan du strider genom spelets olika platser och dramatiska scener.

Med massor av affärsmodeller med gratis spel dolda under sin militära estetik (du kommer att bli ombedd att köpa bazookor och grind för granater), kan denna skytt hålla tempot uppe när du blir ombedd att betala?

Dödens korridorer

I grunden är Brothers in Arms 3 mestadels bara att springa längs ogästvänliga korridorer. Du springer från ett skydd till nästa, och även om varje skyddselement inte ligger längs en rak linje, är din framsteg genom nivån i stort sett linjär när du rusar fram och tar ut dina fiender. Att försöka röra sig bakåt känns helt onaturligt, med spelets enkelriktade handling som alltid tvingar kamerans perspektiv.

Rädermissionerna blandar upp detta lite. Även om många följer samma strukturerade struktur, tvingas vissa dig att hålla dig bakom skydd och vänta på förstärkningar. Spelupplevelsen är i stort sett oförändrad för detta, men det innebär att du spenderar mer tid med att hantera fiender från flera håll och tvingas röra dig runt din skyddscirkel för att förbli skyddad.

En annan intressant funktion i Brothers in Arms 3 är spelets betala-för-att-spela-modell. Energi begränsar spelet, med varje kampanj och rädermission som kostar en viss mängd valuta att spela (detta laddas långsamt upp över tiden eller kan köpas inuti appen). Detta var dock aldrig en stor begränsning för mig eftersom jag aldrig verkade få slut på energi innan jag stötte på något annat hinder.

Andra begränsningar för framsteg varierade från att behöva särskilt vapenammunition som raketer, till att uppgradera undernivå primära vapen - trots allt var M1 Garand kända för sina uppgraderingsalternativ (jag är ganska säker på att det inte är sant). När de organiskt förvärvade uppgraderingarna och köpen tog slut, skapades behovet att tråkigt slita igenom de linjära nivåerna eller betala med riktiga pengar.

Uppgradering av historia

Brothers in Arms 3 gör ett bra jobb med att anpassa traditionella skjutspelskontroller till pekskärmen. Vänstra sidan av skärmen styr rörelsen, medan högra sidan siktar och skjuter. Var du först placerar fingret på höger sida dikterar också om du automatiskt avfyrar skott medan du siktar, eller tar dig tid att sikta innan du trycker av.

En stor del av spelets framgångar beror på dess skyddssystem. När du befinner dig nära skydd kommer din soldat automatiskt att ducka, undvika det hagel av inkommande eld. Detta gör det möjligt för dig att sikta innan du skjuter istället för att stå i farans riktning. Det är en liten förändring, men när jag gömde mig bakom skydd och väntade på det perfekta ögonblicket att skjuta märkte jag en njutbart annorlunda spänning jämfört med den vanliga gung-ho-skytten.

Alla särskilda vapen du har samlat eller kontextberoende åtgärder som kan vara nödvändiga nås via skärmen ikoner. Vapen visas bekvämt ovanför ditt vanliga eldalternativ, medan andra åtgärdsikoner svävar över det relevanta området. Det är ett enkel men effektivt sätt att lägga till fler funktioner, som fungerar bra särskilt i mer actionfyllda ögonblick.

En ren, bitsize krig

Varje korta nivå i Brothers in Arms 3 håller igång handlingen. Du rör dig från byar till städer och skogar till slott, utan att takten någonsin avtar när du kämpar dig igenom de allt djupare tyska leden.

Medan de ständiga förändringarna säkerställer att handlingen är visuellt intressant, ser det inte alltid så imponerande ut. Allt ser rent och detaljerat ut, men utan den förväntade smutsen från kriget skapas en steril känsla.

Det är en nära sak, men jag tycker att avvägningen är rättvis - jag skulle hellre ständigt presenteras med många små nya miljöer än några invecklat designade större när jag spelar på språng. Om du däremot slår dig ner för en engagerad spelsession hemma kan du börja märka de snabba förändringarna och den rena looken mer tydligt.

En modern tolkning av ett gammalt krig

Brothers in Arms 3: Sons of War är en polerad upplevelse som håller igång handlingen genom varje korta nivå. Även om det kanske inte erbjuder den djup och frihet som vissa fans av eran kan söka, är det en bra blandning av modern takt och tematisk strid - även med sina betalningsgrindar.

FÖRDELAR

  • Bra korta burstnivåer
  • Bra pekskärmskontroller
  • Massor av platser och en trevlig look

NACKDELAR

  • Gratis att spela stunts flöde
  • Korta nivåer och malande blir frustrerande under långa spelsessioner.
  • En bit ren

Finns även på andra plattformar

Program tillgängligt på andra språk



Användarrecensioner om Brothers in Arms 3: Sons of War

Har du provat Brothers in Arms 3: Sons of War? Var den första att lämna din åsikt!


Annons